catatan: KAGUM

Thursday, June 4, 2009
Baru-baru ini aku terkesempatan menonton satu rancangan bual bicara WANITA yang berlangsung di TV3. kebetulan tetamu yang diundang merupakan barisan pelakon filem terbaru SYURGA CINTA termasuklah pengarah atau penerbit(x pasti yang mana satu) filem sendiri, Mr. David teo. Di antara barisan pelakon yang turut serta di dalam rancangan bual bicara tersebut aalah Haliza AF(x ingat AF yang ke berapa heh..heh..), adik Haziq dan Awal AShaari.






Aku tak sangat memberi tumpuan terhadap apa yang diperbualkan oleh mereka. cuma tiba2 telinga aku berdesing mendengar beberapa ayat jawapan yang dikemukakan oleh Mr. David Teo tatkala ditanya oleh moderator rancangan bual tersebut.berdesing bukan marah tetapi KAGUM. nak tahu apa jawapannya?sewaktu ditanya oleh moderator kenapa memilih Haliza sebagai pelakon?beliau dengan tenang menjawab begini....wanita di luar sana kena baca jawapan beliau lebih kurang beginI.." saya memilih Haliza sebagai pelakon kerana ingin mencari artis yang bertudung, bukan sahaja di dalam filem malahan di luar fiem". faham. maksud beliau artis yang berterusan memakai tudung samada di dalam filem atau luar filem. terkesima aku dibuatnya dengan jawapan tersebut. nah, orang bukan Islam hari ini yang berdiri tegak membicarakan syariat Islam, tetapi merupakan satu kesedihan apabila orang Islam itu sendiri yang bangun menentang syariat Islam tersebut.betudungkan dituntut dalam agama.



jadi, kesimpulannya, adik2 yang di luar sana sekiranya masih malas dan belum sedar lagi nak bertudung, walaupun sudah puas mak bapa beri nasihat, dengarlah nasihat dan pandangan daripada orang bukan Islam yang memahami Islam ini, mudah2an antunna suma terbuka hati untuk bertudung.persoaalanya, bila lagi nak bertudung????


- sekadar pengamatan penulis: IBN UMAR AT-TAKYI

0 comments:

Post a Comment